top of page


MedicRise
18. 12. 2024Minut čtení: 3
Ohlédnutí za 3. ročníkem konference Zdravé zdravotnictví
V sobotu 23. listopadu 2024 se v prostorách pražského hotelu Hermitage uskutečnil již 3. ročník konference Zdravé zdravotnictví.


MUDr. Barbora Mechúrová
29. 8. 2024Minut čtení: 3
"Náročný pacient" nebo jen náročná komunikace?
Z úst zdravotníků se často setkáváme s pojmem „náročný pacient“. Ale kdo vlastně „náročný pacient“ skutečně je?


MUDr. Barbora Mechúrová
20. 8. 2024Minut čtení: 3
Překonání paternalistického přístupu jako klíč ke kvalitnější zdravotní péči
Paternalistický přístup v medicíně má své kořeny hluboko v minulosti, kdy byl považován za nezbytný. V dnešní době se však situace mění...


MUDr. Dominika Kocmanová
20. 2. 2024Minut čtení: 2
Výcvik komunikačních dovedností se chýlí ke svému konci
V rámci MedicRise jsme v září loňského roku začali 1. ročník půlročního kurzu Výcvik komunikačních dovedností pod vedením Mgr. Michala...


MUDr. Barbora Mechúrová
2. 2. 2024Minut čtení: 3
Zakladatelka MedicRise Barbora Mechúrová v žebříčku Forbes 30 pod 30
Časopis Forbes každoročně vyhlašuje prestižní výběr 30 nejúspěšnějších mladých Čechů, kteří, ačkoli ještě nedovršili 30 let, jsou...


MUDr. Barbora Mechúrová
28. 1. 2024Minut čtení: 3
Protokol BLAST pro usnadnění komunikace s nespokojenými pacienty
Během poskytování zdravotní péče se setkáváme s rozmanitými situacemi, které vyžadují nejen odborný přístup, ale také citlivou a...


MUDr. Barbora Mechúrová
28. 1. 2024Minut čtení: 2
Ohlédnutí za 2. ročníkem konference Zdravé zdravotnictví
Konference Zdravé zdravotnictví, jejíž 2. ročník nesl podtitul “Pacient jako partner v léčebném procesu”, představuje celodenní událost,...


MUDr. Barbora Mechúrová
28. 1. 2024Minut čtení: 2
Zdravé zdravotnictví: Společná cesta ke komplexnímu uzdravení
U zrodu neziskové organizace MedicRise stála jednoduchá otázka: “Co pro nás znamená zdravé zdravotnictví?” Otázka, která nám pomohla...


MUDr. Barbora Mechúrová
28. 4. 2021Minut čtení: 7
Specifika komunikace a nové výzvy při sdělování závažných zpráv během pandemie Covid-19
Pandemie onemocnění Covid-19 s sebou přinesla mnohé výzvy a nečekaná úskalí, jimž ve své každodenní praxi, již déle než rok, ustavičně...


MUDr. Barbora Mechúrová
12. 1. 2021Minut čtení: 6
"Já nemám problém, vy jste blázni!" aneb Komunikace s pacientem bez náhledu na duševní onemocnění
Komunikace s pacienty odmítajícími lékařskou péči je výzvou pro všechny zdravotníky, kteří s duševně nemocnými lidmi pracují.


MUDr. Barbora Mechúrová
12. 1. 2021Minut čtení: 2
Reflektování pocitů aneb Dejme pacientům najevo, že jejich emoce vnímáme!
Existuje způsob, jak dát pacientovi najevo, že jeho pocity vnímáme, jak soucítit a věnovat se jeho prožitkům, aniž bychom je sami zažívali.


MUDr. Barbora Mechúrová
12. 1. 2021Minut čtení: 6
Sdělování závažných zpráv představuje jednu z nejnáročnějších situací v medicínské praxi
Jedním z největších "oříšků", který představuje náročnou situaci jak pro pacienty, tak pro jejich lékaře, je sdělování závažných zpráv.


MUDr. Barbora Mechúrová
12. 1. 2021Minut čtení: 3
Reflektivní naslouchání jako dovednost ke skutečnému porozumění našim pacientům
Prostřednictvím reflektivního naslouchání dáváme pacientovi
na vědomí, že jej plně vnímáme a snažíme se mu porozumět.


MUDr. Barbora Mechúrová
12. 1. 2021Minut čtení: 2
Co představuje "empatické naslouchání"?
Empatické naslouchání představuje nejvyšší úroveň pozornosti, kterou
při naslouchání obtížím pacienta můžeme vyvinout.


MUDr. Barbora Mechúrová
12. 1. 2021Minut čtení: 2
Jak aktivně nasloucháte svým pacientům?
Naslouchání nepředstavuje pouze dovednost ke stanovení správné diagnózy, ale též nástroj k navázání kontaktu s druhým člověkem.
bottom of page